

VÍTEJTE VE STUDIJNÍM PROGRAMU MBA
Studium MBA Manažment pro vedoucí pracovníky škol odráží současné výzvy v oblasti vedení škol a strategického rozvoje. Program je navržen tak, aby pomohl ředitelům a vedoucím pracovníkům škol rozvíjet praktické dovednosti v oblastech, jako je plánování změn, řízení týmu, efektivní komunikace a budování značky školy. Důraz je kladen na udržitelné vedení, sebereflexi a moderní přístupy, které podporují kvalitu vzdělávání i profesní růst celého školního týmu.

VÍTEJTE VE STUDIJNÍM PROGRAMU MBA
Studium MBA Manažment pro vedoucí pracovníky škol odráží současné výzvy v oblasti vedení škol a strategického rozvoje. Program je navržen tak, aby pomohl ředitelům a vedoucím pracovníkům škol rozvíjet praktické dovednosti v oblastech, jako je plánování změn, řízení týmu, efektivní komunikace a budování značky školy. Důraz je kladen na udržitelné vedení, sebereflexi a moderní přístupy, které podporují kvalitu vzdělávání i profesní růst celého školního týmu.

Write your awesome label here.
PŘEDSTAVUJEME
PROGRAM MBA
Program MBA Manažment pro vedoucí pracovníky škol byl vytvořen ve spolupráci se třemi silnými partnery: neziskovou organizací EDULAB, Asociací základních škol Slovenska a Maxman Consultants. Kombinuje odborné znalosti v oblasti vzdělávání s osvědčenými přístupy k rozvoji managementu a odráží skutečné potřeby školského prostředí. Společným cílem je podporovat vedoucí pracovníky škol v profesionálním a inspirativním vedení jejich týmů s důrazem na kvalitu a inovace.

ZDE SE DOZVÍTE
ZÁKLADNÍINFORMACE
Program probíhá od října 2025 do dubna 2026 v kombinované formě – online a prezenčně. Zahrnuje dvě dvoudenní osobní setkání a závěrečnou třídenní odbornou konferenci. Většina programu se odehrává online prostřednictvím interaktivních workshopů, webinářů a e-learningových kurzů, které umožňují flexibilní studium vedle práce.


DATUM ZAČÁTKU STUDIA- 23. ŘÍJNA 2025

REGISTRACE DO 20. října 2025

DÉLKA STUDIA MBA– 6 MĚSÍCŮ

CENA – NA ZÁKLADĚ PŘEDPLATNÉHO

KOMBINOVANÁ FORMA STUDIA:ONLINE A PREZENČNÍ

KOMPLETNÍ ROZVRH STUDIA NAJDETE ZDE.
PŘEDSTAVUJEME
PROGRAM MBA
Program MBA Manažment pro vedoucí pracovníky škol byl vytvořen ve spolupráci se třemi silnými partnery: neziskovou organizací EDULAB, Asociací základních škol Slovenska a Maxman Consultants. Kombinuje odborné znalosti v oblasti vzdělávání s osvědčenými přístupy k rozvoji managementu a odráží skutečné potřeby školského prostředí. Společným cílem je podporovat vedoucí pracovníky škol v profesionálním a inspirativním vedení jejich týmů s důrazem na kvalitu a inovace.
Write your awesome label here.

ZDE SE DOZVÍTE
ZÁKLADNÍ
INFORMACE
Program probíhá od října 2025 do dubna 2026 v kombinované formě – online a prezenčně. Zahrnuje dvě dvoudenní osobní setkání a závěrečnou třídenní odbornou konferenci. Většina programu se odehrává online prostřednictvím interaktivních workshopů, webinářů a e-learningových kurzů, které umožňují flexibilní studium vedle práce.

DATUM ZAČÁTKU STUDIA
- 23. ŘÍJNA 2025

REGISTRACE DO 20. října 2025

DÉLKA STUDIA MBA
– 6 MĚSÍCŮ

CENA – NA ZÁKLADĚ ÚROVNĚ PŘEDPLATNÉHO

KOMBINOVANÁ FORMA STUDIA:
ONLINE A PREZENČNÍ

KOMPLETNÍ ROZVRH STUDIA NAJDETE ZDE.

PROČ STUDOVAT
MBA PRÁVĚ U NÁS
Jedná se o první studium svého druhu na Slovensku, které nabízí praktický a inspirativní obsah pro všechny, kteří se chtějí aktivně podílet na rozvoji škol. Přednášky vedou lídři z oblasti byznysu, odborníci na změny a zkušení ředitelé škol, kteří přinášejí konkrétní příklady zavádění inovací do školního prostředí. Program MBA – Management pro vedoucí pracovníky škol kombinuje profesionální zkušenosti, obchodní know-how a skutečné potřeby škol do jedinečného formátu. Program je akreditován Mezinárodní vzdělávací společností v Londýně (IES), která uděluje prestižní mezinárodní certifikáty uznávané v desítkách zemí po celém světě. Tato akreditace zaručuje profesionální kvalitu, mezinárodní důvěryhodnost a uplatnitelnost získaného vzdělání mimo Slovensko.
PROČ STUDOVAT
MBA PRÁVĚ U NÁS

Jedná se o první studium svého druhu na Slovensku, které nabízí praktický a inspirativní obsah pro všechny, kteří se chtějí aktivně podílet na rozvoji škol. Přednášky vedou lídři z oblasti byznysu, odborníci na změny a zkušení ředitelé škol, kteří přinášejí konkrétní příklady zavádění inovací do školního prostředí. Program MBA – Management pro vedoucí pracovníky škol kombinuje profesionální zkušenosti, obchodní know-how a skutečné potřeby škol do jedinečného formátu. Program je akreditován Mezinárodní vzdělávací společností v Londýně (IES), která uděluje prestižní mezinárodní certifikáty uznávané v desítkách zemí po celém světě. Tato akreditace zaručuje profesionální kvalitu, mezinárodní důvěryhodnost a uplatnitelnost získaného vzdělání mimo Slovensko.


Mezinárodně uznávaný prestižní
titul MBA

Leaderské schopnosti

Osvědčení o ukončení studia

Profesionální síť kontaktů

Manažerské kompetence

Akční plán změn
NAŠIRUČITELÉ
Program je pod dohledem odborníků s rozsáhlými zkušenostmi v oblasti řízení škol, vzdělávání a rozvoje vedoucích schopností. Jejich úkolem je zajistit odbornou kvalitu programu, propojit teorii s praxí a reflektovat aktuální výzvy, kterým čelí vedoucí pracovníci škol. Díky jejich odborným znalostem a aktivnímu zapojení do školního a manažerského prostředí má program pevné základy, jasnou vizi a přímý dopad na každodenní realitu škol.
Mgr. Lukáš Bakoš, PhD.
Psycholog a výkonný ředitel společnosti Maxman Consultants. Má zkušenosti z podnikatelského prostředí a dlouhodobě se věnuje rozvoji leadershipu ve firmách a ve vzdělávání. Působí také jako vysokoškolský pedagog na Univerzitě Komenského.
Mgr. Ján Machaj, PhD.
Ředitel EDULAB-u odborník na inovativní vzdělávání a didaktiku. Zaměřuje se na digitální nástroje, vyučuje na Univerzitě Komenského a vede kurzy pro učitele zaměřené na aktuální výzvy ve vzdělávání.
Mgr. Eva Horníková
Ředitelka školy a předsedkyně Asociace základních škol na Slovensku. Dlouhodobě se věnuje rozvoji školského managementu a přináší praktický pohled na systémové změny ve vzdělávání.
Mgr. Lukáš Bakoš, PhD.
Psycholog a výkonný ředitel společnosti Maxman Consultants. Má zkušenosti z podnikatelského prostředí a dlouhodobě se věnuje rozvoji leadershipu ve firmách a ve vzdělávání. Působí také jako vysokoškolský pedagog na Univerzitě Komenského.
Mgr. Ján Machaj, PhD.
Ředitel EDULAB-u odborník na inovativní vzdělávání a didaktiku. Zaměřuje se na digitální nástroje, vyučuje na Univerzitě Komenského a vede kurzy pro učitele zaměřené na aktuální výzvy ve vzdělávání.
Mgr. Eva Horníková
Ředitelka školy a předsedkyně Asociace základních škol na Slovensku. Dlouhodobě se věnuje rozvoji školského managementu a přináší praktický pohled na systémové změny ve vzdělávání.
NAŠIPARTNEŘI
EDULAB Manažerská akademie spolupracuje s renomovanými partnery, kteří zaručují vysokou úroveň a odbornost vzdělávacích programů. Mezi klíčové partnery patří Maxman Consultants, specialisté na rozvoj vedoucích schopností, Asociace základních škol na Slovensku, Institut změny s odbornými znalostmi v oblasti transformačního vedení a ASAI – Asociace pro umělou inteligenci na Slovensku, která propojuje technologii a vzdělávání. Mezinárodní kvalitu zaručuje certifikace Mezinárodní vzdělávací společnosti, díky níž jsou absolventi uznáváni v globálním kontextu.

Mezinárodní organizace se sídlem ve Velké Británii, která se zaměřuje na certifikaci vzdělávacích institucí, kurzů a jednotlivců na globální úrovni.
NAŠILEKTOŘI
Naši lektoři jsou zkušení odborníci z akademického i podnikatelského prostředí, kteří kombinují teorii s praxí. Díky jejich vedení získáte praktické nástroje a inspiraci, které můžete okamžitě uplatnit ve svém školním prostředí.
Mgr. Eva Horníková
ředitelka školy a předsedkyně Asociace základních škol na Slovensku. Dlouhodobě se věnuje rozvoji školského managementu a přináší praktický pohled na systémové změny ve vzdělávání.
PaedDr. Erika Fábiánová
od roku 2007 je ředitelkou základní školy Pionierov 1 v Rožňavě, kde je zodpovědná za zavedení supervizního týmu v rámci reformy ŠkVP. Zaměřuje se na pohodu, týmovou práci a partnerství s rodiči, čímž formuje školu jako inovativní komunitní prostředí.
Mgr. Tatiana Kizivatová
je ředitelkou Základní školy a mateřské školy Ján Amos Komenský v Bratislavě. Zaměřuje se na alternativní přístupy ke vzdělávání a moderní řízení školy. Pod jejím vedením se škola stala Microsoft Innovative School of the Year.
Mgr. Eva Babitzová
zkušená manažerka v oblasti médií a komunikace, zakladatelka agentury Promo Punkers. Zastávala manažerské pozice v Radio Expres, Mark BBDO a Media Central. Vedla Asociaci rozhlasových a televizních stanic a Reklamní radu, kde se zaměřovala na strategii a komunikaci.
Mgr. Martina Raiserová
ředitelka základní školy ve Střílkách (ČR), která se dlouhodobě věnuje inovativním přístupům ve vzdělávání. Zaměřuje se na kooperativní výuku, zážitkové učení a posilování partnerství s rodiči.
Mgr. Ján Machaj, PhD.
ředitel EDULAB-u a odborník na inovativní vzdělávání a didaktiku. Zaměřuje se na digitální nástroje, vyučuje na Univerzitě Komenského a vede kurzy pro učitele zaměřené na aktuální výzvy ve vzdělávání.
Mgr. Bc. Radek Škarka
je ředitelem základní školy v Ústí nad Orlicí s více než 15 lety zkušeností s vedením inovativních školních týmů. Je autorem konceptu Aprobace Punk, který podporuje autentické a kreativní vedení škol. Ve své práci kombinuje praktické přístupy k řízení s otevřenou kulturou, humorem a důrazem na lidskost.
Mgr. Peter Tej
ředitel Regionálního centra podpory učitelů v Bardejově, učitel slovenského jazyka. Zaměřuje se na inkluzivní vzdělávání, budování důvěry a rozvoj učitelských týmů. Propojuje vedení škol s inovacemi a umělou inteligencí ve školní praxi.
Mgr. Miroslava Šáchová
členka představenstva ASAI a vedoucí výboru pro vzdělávání v oblasti umělé inteligence a etiky. Zakladatelka společnosti AjTyAI, která se věnuje popularizaci umělé inteligence na Slovensku. Má více než 15 let zkušeností s vedením v oblastech médií, marketingu a inovací.
Mgr. Dana Miňová, PhD.
odbornice na lidské zdroje a organizační transformaci s více než 20 lety zkušeností v různých odvětvích. Zakladatelka Institutu změn a společnosti Minova, oceněná titulem HR Leader 2023 a nejvlivnější ženou na LinkedIn. Zaměřuje se na strategické řízení lidských zdrojů, řízení změn a hodnotové vedení.
Mgr. Lukáš Bakoš, PhD.
psycholog a výkonný ředitel společnosti Maxman Consultants. Má zkušenosti z podnikatelského prostředí a dlouhodobě se věnuje rozvoji leadershipu ve firmách a ve vzdělávání. Působí také jako vysokoškolský pedagog na Univerzitě Komenského.
RNDr. Slávka Ropeková
pracuje jako učitelka profesního rozvoje pro fyziku a chemii v regionální kanceláři NIVaM v Košicích. Aktivně se podílí na implementaci kurikulární reformy a spolupracuje s pilotními školami na jejím zavádění do školní praxe.
PaedDr. Erika Fábiánová
od roku 2007 je ředitelkou základní školy Pionierov 1 v Rožňavě, kde je zodpovědná za zavedení supervizního týmu v rámci reformy ŠkVP. Zaměřuje se na pohodu, týmovou práci a partnerství s rodiči, čímž formuje školu jako inovativní komunitní prostředí.
Mgr. Eva Babitzová
zkušená manažerka v oblasti médií a komunikace, zakladatelka agentury Promo Punkers. Zastávala manažerské pozice v Radio Expres, Mark BBDO a Media Central. Vedla Asociaci rozhlasových a televizních stanic a Reklamní radu, kde se zaměřovala na strategii a komunikaci.
Mgr. Dana Miňová, PhD.
odbornice na lidské zdroje a organizační transformaci s více než 20 lety zkušeností v různých odvětvích. Zakladatelka Institutu změn a společnosti Minova, oceněná titulem HR Leader 2023 a nejvlivnější ženou na LinkedIn. Zaměřuje se na strategické řízení lidských zdrojů, řízení změn a hodnotové vedení.
Mgr. Eva Horníková
ředitelka školy a předsedkyně Asociace základních škol na Slovensku. Dlouhodobě se věnuje rozvoji školského managementu a přináší praktický pohled na systémové změny ve vzdělávání.
Mgr. Tatiana Kizivatová
je ředitelkou Základní školy a mateřské školy Ján Amos Komenský v Bratislavě. Zaměřuje se na alternativní přístupy ke vzdělávání a moderní řízení školy. Pod jejím vedením se škola stala Microsoft Innovative School of the Year.
Mgr. Lukáš Bakoš, PhD.
psycholog a výkonný ředitel společnosti Maxman Consultants. Má zkušenosti z podnikatelského prostředí a dlouhodobě se věnuje rozvoji leadershipu ve firmách a ve vzdělávání. Působí také jako vysokoškolský pedagog na Univerzitě Komenského.
Mgr. Martina Raiserová
ředitelka základní školy ve Střílkách (ČR), která se dlouhodobě věnuje inovativním přístupům ve vzdělávání. Zaměřuje se na kooperativní výuku, zážitkové učení a posilování partnerství s rodiči.
Mgr. Ján Machaj, PhD.
ředitel EDULAB-u a odborník na inovativní vzdělávání a didaktiku. Zaměřuje se na digitální nástroje, vyučuje na Univerzitě Komenského a vede kurzy pro učitele zaměřené na aktuální výzvy ve vzdělávání.
Mgr. Bc. Radek Škarka
je ředitelem základní školy v Ústí nad Orlicí s více než 15 lety zkušeností s vedením inovativních školních týmů. Je autorem konceptu Aprobace Punk, který podporuje autentické a kreativní vedení škol. Ve své práci kombinuje praktické přístupy k řízení s otevřenou kulturou, humorem a důrazem na lidskost.
Mgr. Peter Tej
ředitel Regionálního centra podpory učitelů v Bardejově, učitel slovenského jazyka. Zaměřuje se na inkluzivní vzdělávání, budování důvěry a rozvoj učitelských týmů. Propojuje vedení škol s inovacemi a umělou inteligencí ve školní praxi.
Mgr. Miroslava Šáchová
členka představenstva ASAI a vedoucí výboru pro vzdělávání v oblasti umělé inteligence a etiky. Zakladatelka společnosti AjTyAI, která se věnuje popularizaci umělé inteligence na Slovensku. Má více než 15 let zkušeností s vedením v oblastech médií, marketingu a inovací.
RNDr. Slávka Ropeková
pracuje jako učitelka profesního rozvoje pro fyziku a chemii v regionální kanceláři NIVaM v Košicích. Aktivně se podílí na implementaci kurikulární reformy a spolupracuje s pilotními školami na jejím zavádění do školní praxe.
JAK PROBÍHÁSTUDIUM
Program je realizován v kombinované formě, která spojuje výhody online a prezenčního studia. Účastníci mají přístup k interaktivním online kurzům, které mohou flexibilně absolvovat kdykoli vedle své práce. Online se konají také webináře a workshopy s odborníky. Prezenční část zahrnuje dvě intenzivní dvoudenní setkání a závěrečnou třídenní konferenci, během nichž si účastníci vyměňují zkušenosti, prezentují své poznatky a navazují kontakty s odborníky a kolegy z oboru.
Videokurzy zaměřené na manažerské dovednosti:
ONLINE
Datum: kdykoli
Video kurzy poskytují vedoucím pracovníkům škol praktické a okamžitě použitelné nástroje pro každodenní řízení školy a týmu. Zaměřují se na konkrétní výzvy – od zavádění změn, vedení schůzek a práce s zpětnou vazbou až po budování profesní identity a rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem. Témata kurzů pokrývají klíčové oblasti manažerské praxe, jako je strategické plánování, efektivní komunikace, podpora týmu, typologie osobnosti a celoživotní učení.
MANAŽMENT ZMĚNY
Kurz umožňuje účastníkům porozumět principům plánování a realizace strategických změn ve školním prostředí, vytvořit a vést tým pro rozvoj školy, efektivně komunikovat vizi a cíle změn, implementovat nástroje pro řízení změn a zajistit jejich udržitelnost.
EFEKTIVNÍ ZPĚTNÁ VAZBA
V tomto kurzu se naučíte, jak poskytovat konstruktivní a rozvojovou zpětnou vazbu v různých školních prostředích. Naučíte se, jak využít zpětnou vazbu jako nástroj pro růst a jak ve svém týmu vytvořit kulturu otevřené a respektující komunikace.
EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ ČASU
Kurz pomáhá účastníkům získat kontrolu nad svým časem, stanovit priority a efektivně plánovat činnosti. Zaměřuje se také na zvládání rušivých vlivů, budování pracovních návyků a udržování rovnováhy mezi pracovním a osobním životem.
TYPOLOGIE OSOBNOSTI
Kurz nabízí praktický pohled na rozpoznávání typů chování a efektivní komunikaci s nimi. Učí, jak používat typologii při vedení týmu, spolupráci a motivaci kolegů ve škole.
NETWORKING A OSOBNÍ ZNAČKA
Kurz se zaměřuje na budování vnitřní motivace a osobní rozvoj vedoucích pracovníků škol. Posiluje odpovědnost za vlastní učení a přizpůsobování se změnám. Podporuje rozvoj odolnosti, reflexe a vedoucí identity v neustále se měnícím školním prostředí.
NETWORKING A OSOBNÍ ZNAČKA
Kurz se zaměřuje na budování vnitřní motivace a osobní rozvoj vedoucích pracovníků škol. Posiluje odpovědnost za vlastní učení a přizpůsobování se změnám. Podporuje rozvoj odolnosti, reflexe a vedoucí identity v neustále se měnícím školním prostředí.
Videokurzy zaměřené na manažerskou praxi:
ONLINE
Datum: kdykoli
Vyberte si tři kurzy z pestré nabídky akademie EDULAB podle svých potřeb a zájmů. Získejte praktické dovednosti, které můžete okamžitě využít při řízení školy.
TÝM
PRO ROZVOJ ŠKOLY
Kurz představuje základní principy zavádění změn ve školách a jejich implementaci v praxi. Zaměřuje se na fungování týmu pro rozvoj školy a jeho roli při podpoře změn. Účastníci se také seznámí s konkrétním příkladem práce s vizí školy a jejím přenesením do každodenního fungování.
ŠKOLSKÝ
PODPORNÝ TÍM
PODPORNÝ TÍM
Kurz ukazuje, jak efektivně vytvořit a rozvíjet školní podpůrný tým přizpůsobený reálným podmínkám školy. Zaměří se také na inkluzi, kompetence členů týmu a praktické příklady, které fungují v praxi. Účastníci obdrží konkrétní pokyny týkající se dlouhodobé a společné podpory žáků.
PROGRAM
PRO ROZVOJ STUDENTŮ
Kurz představuje základní principy zavádění změn ve školách a jejich implementaci v praxi. Zaměřuje se na fungování týmu pro rozvoj školy a jeho roli při podpoře změn. Účastníci se také seznámí s konkrétním příkladem práce s vizí školy a jejím přenesením do každodenního fungování.
ROLE
SUPERVIZORA
Kurz představuje roli školního supervizora se zaměřením na mentoring, profesní rozvoj a facilitaci. Ukazuje, jak supervizor podporuje učitele při zvládání změn, včetně reformy kurikula. Účastníci se seznámí s osobními vlastnostmi, které jsou pro tuto pozici nezbytné, a s praktickými výzvami, které s sebou nese.
MODERNÍ
TŘÍDA
Kurz se zaměřuje na design školního prostředí a jeho vliv na pozornost, metody učení a pohodu žáků. Ukazuje způsoby, jak přizpůsobit učebnu moderním metodám výuky a týmové práci. Účastníci získají praktické rady ohledně proměny prostoru, včetně rozpočtu, zapojení komunity a využití technologií.
ŠKOLA
JAKO KOMUNITA
Kurz se zaměřuje na budování silné školní komunity, která je klíčem ke kvalitnímu vzdělávání a bezpečnému prostředí. Účastníci se naučí strategie pro budování soudržných vztahů, stanovení společných hodnot a realizaci komunitních aktivit. Kurz také nabízí inspiraci a konkrétní příklady toho, jak zapojit všechny zainteresované strany ve škole do smysluplné spolupráce.
NOVÝ ŠKOLSKÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Kurz poskytne praktický přehled o tvorbě a implementaci nového školského vzdělávacího programu v souvislosti se změnami obsahu vzdělávání. Účastníci se seznámí s rozdíly mezi původním a novým SEP, klíčovými kroky při tvorbě dokumentu a úskalími jeho implementace. Cílem je poskytnout osvědčené postupy a praktické zkušenosti, které mohou pomoci při úspěšné implementaci změn ve školách.
ZPŮSOBY VÝUKY FINANČNÍ GRAMOTNOSTI
Finanční vzdělávání může mít mnoho podob, od mezioborových projektů až po systematický rozvoj dovedností. Objevte osvědčené přístupy, jako jsou Phenomena of the World, Kozmix a FinQ, a získejte inspiraci pro jejich uplatnění v praxi. Dozvíte se také o zkušenostech škol, které tyto formáty úspěšně zavedly.
FORMATIVNÍ HODNOCENÍ A VÝUKA
Formativní hodnocení je způsob, jak posílit učení každého studenta prostřednictvím zpětné vazby, jasných cílů a důkazů o pokroku. Účastníci objeví způsoby, jak vytvořit bezpečné prostředí, ve kterém se studenti nebojí dělat chyby a učí se s porozuměním. Kurz ukáže, jak propojit hodnocení s každodenní praxí, aby se podpořila sebedůvěra, motivace a růst.
VZDĚLÁVÁNÍ JAKO ŽIVOTNÍ STYL
Změna ve vzdělávání začíná odvážnými učiteli a týmy, které spolupracují a vzájemně si důvěřují. V tomto kurzu se účastníci seznámí s přístupem Aprobácia Punk, naučí se, jak převést vizi školy do každodenní praxe a jak používat jednoduché nástroje k řízení změn. Důraz je kladen na autentičnost, otevřenou kulturu a lidský přístup k řízení školy.
MANAŽER JAKO FACILITÁTOR
Facilitace je dovednost, která pomáhá vést skupinu k smysluplným výsledkům a lepší spolupráci. V tomto kurzu se naučíte základy facilitace a jak navrhovat a řídit diskuse tak, aby se všichni účastníci mohli aktivně zapojit. Kurz také nabídne doporučení pro další rozvoj, které vám umožní využívat facilitaci cíleným a sebevědomým způsobem ve školním prostředí.
MANAŽER
JAKO MENTOR A KOACH
Koučování a mentoring jsou dva doplňkové přístupy, které pomáhají rozvíjet potenciál lidí na pracovišti. Kurz představuje jejich základní principy, nástroje a omezení a ukazuje, jak je lze využít v kontextu vzdělávání. Nabízí úvod do obou přístupů a inspiraci pro další vzdělávání a profesní růst.
MANAŽERSKÁ PSYCHOLOGIE
Typologie osobnosti pomáhá lépe porozumět chování lidí na pracovišti a rozvíjet efektivní komunikaci. Kurz nabízí základní rámec pro rozlišování typů osobnosti a reagování na jejich potřeby při vedení týmu. Umožňuje vnímat rozmanitost jako přínos pro spolupráci a vedení školy.
PRÁCE SE ZPĚTNOU VAZBOU
Zpětná vazba je klíčovým nástrojem pro rozvoj týmu a spolupráci, pokud je poskytována a přijímána s respektem. Tento kurz pomáhá účastníkům pochopit její význam, překonat překážky a budovat důvěru jako základ pro otevřenou komunikaci. Účastníci získají vhled do kultury zpětné vazby jako přirozené součásti školního prostředí.
ZÁKLADNÍ MANAŽERSKÉ NASTAVENÍ
Přechod z pozice učitele na pozici ředitele přináší zásadní změny – novou roli, nové kompetence a nové odpovědnosti. Kurz představuje manažerskou dimenzi řízení školy, moderní styly vedení a základy týmové práce. Důraz je kladen na důvěru, spolupráci a praktické znalosti v oblasti vedení.
ÚSPĚŠNÁ ŠKOLA
Kurz se zaměřuje na tvorbu a implementaci koncepce rozvoje školy, školního vzdělávacího programu, plánu profesního rozvoje, monitorování a hodnocení implementace. Zabývá se také možnostmi zapojení pedagogických/odborných pracovníků, žáků a rodičů do těchto procesů. Kromě toho poskytuje konkrétní nástroje a postupy, které lze uplatnit v praxi.
WELLBEING NA ŠKOLÁCH
Kurz se zaměřuje na podporu pohody ve školním prostředí jako klíčového předpokladu pro spokojenost, motivaci a zdravé vztahy. Účastníci se naučí základy budování pozitivní atmosféry ve škole a získají konkrétní nápady, jak ji posílit. Důraz je kladen na vytvoření prostředí, ve kterém se budou cítit dobře jak žáci, tak pedagogičtí pracovníci.
Workshopy s Lukášem Bakošem / Maxman Consultants
OSOBNĚ / ONLINE
Workshopy vedené Lukášem Bakošem nabízejí prostor pro intenzivní rozvoj leadershipových dovedností v klíčových oblastech řízení školy. Zaměřují se na zvládání náročných situací, budování důvěry v týmu, práci s odporem a efektivní komunikaci při zavádění změn. V bezpečné atmosféře si účastníci vyzkouší situace, s nimiž se setkávají při každodenním řízení lidí, a získají zpětnou vazbu od zkušeného lektora v oblasti vedení podniků. Pro studenty, kteří již absolvovali základní úroveň Maxman Management Academy v akademickém roce 2024/2025, jsme připravili alternativní témata pro navazující workshopy.
ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ MANAGEMENTU
Termín: 23. října 2025, osobně.
Sebereflexe vlastních silných a slabých stránek v oblasti vedení lidí, práce se strachem a egem. Účastníci si ujasní základní strukturu vedení týmu, role manažera a hlavní principy efektivního vedení. Zaměříme se na různé styly vedení – od direktivního po participativní – a jejich využití v konkrétních situacích.
MANAŽERSKÁ
PSYCHOLOGIE
Termín: 23. října 2025, osobně.
Workshop se zaměřuje na porozumění rozdílům mezi členy týmu a stylům mezilidské komunikace. Účastníci se naučí jednoduché typologické principy (model sociálních stylů), které jim pomohou pracovat se zpětnou vazbou, cíli a motivací. Cílem je zlepšit týmovou práci respektováním osobnostních rozdílů.
ŘÍZENÍ
VÝKONU
Termín: 10. prosince 2025, online
Workshop se zaměřuje na efektivní práci s cíli a úkoly ve školním managementu. Účastníci získají praktické nástroje pro stanovení priorit, formulování a přidělování úkolů, stejně jako pochopení toho, jak lidé reagují na cíle a hodnocení výkonu. Workshop se bude také zabývat motivací a zvyšováním efektivity jednotlivců i týmů.
MANAŽERSKÁ PRÁCE S ZPĚTNOU VAZBOU
Termín: 14. ledna 2026, online
Workshop se zaměřuje na budování otevřené kultury zpětné vazby v rámci týmu. Kombinuje psychologické aspekty poskytování a přijímání zpětné vazby s praktickými technikami – od rychlé minutové zpětné vazby až po hlubší rozvojovou zpětnou vazbu s prvky koučování.
MANAŽER JAKO
MENTOR A KOACH
Termín: 5. února 2026, osobně
Účastníci získají praktické nástroje pro rozvoj jednotlivců i týmů. Modul nabízí jednoduché, ale účinné koučovací techniky, které lze okamžitě uplatnit v praxi. Cílem je podpořit manažery v začleňování prvků koučování a mentoringu do jejich každodenních vedoucích činností.
MANAŽÉR
AKO FACILITÁTOR
Termín: 5. 2. 2026, prezenčne
Techniky facilitace jsou klíčem k efektivnímu vedení týmu – pomáhají zvýšit produktivitu schůzek, konzultací a týmové práce. V tomto modulu se účastníci naučí základní nástroje facilitace a vedení týmové interakce.
Workshopy s Tatianou Kizivatovou

OSOBNĚ
Dva workshopy Tatiany Kizivatové kombinují teorii s praktickým řízením školy. Účastníci se naučí konkrétní strategie pro vedení týmu, efektivní plánování, poskytování zpětné vazby a budování bezpečného a motivujícího prostředí ve škole, s důrazem na osvědčené postupy a poznatky z neurobiologie.
MOZKOVÉ KOMPATIBILNÍ SLOŽKY, EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ ČASU A ZPĚTNÁ VAZBA
Prezenční workshop
Mgr. Tatiana Kizivatová, Základní škola Hubeného, Bratislava
24. října 2025
Teorie mozku Paula D. MacLeana poskytuje jedinečný vhled do fungování lidského mozku. Tento model nám umožňuje lépe porozumět tomu, jak lidé reagují na podněty, jak zpracovávají informace a co ovlivňuje jejich schopnost učit se. Účastníci se dozví, jak porozumění fungování mozku ovlivňuje procesy učení, podporuje vytváření bezpečného prostředí a zvyšuje efektivitu práce. Představíme praktické příklady a konkrétní strategie založené na neurobiologických poznatcích a aplikované v rámci modelu VEU. Workshop se zaměří na umění poskytovat kvalitní zpětnou vazbu a efektivní time management ve školním prostředí. Účastníci se naučí, jak formulovat zpětnou vazbu, která podporuje profesní růst učitelů a zlepšuje vzdělávací proces. Naučí se techniky plánování a stanovování priorit, které pomohou ředitelům škol optimalizovat jejich každodenní činnosti a snáze zvládat náročné úkoly.
Během workshopu budou mít účastníci příležitost diskutovat s kolegy, sdílet osvědčené postupy a naučit se nové přístupy k výzvám, kterým čelí jako vedoucí pracovníci škol.
VEDENIE TÍMU
Prezenční workshop
Mgr. Tatiana Kizivatová, ZŠ Hubeného, Bratislava
6. února 2026
Během workshopu se podělíme o osvědčené postupy v oblasti participativního řízení týmů školních zaměstnanců. Účastníci se dozví, proč týmy hrají nenahraditelnou roli v rozvoji každé školy a jakou roli hrají při budování školní kultury. Podělíme se o naše zkušenosti s předáváním kompetencí, motivováním zaměstnanců a různými aktivitami zaměřenými na pohodu, kterými podporujeme zaměstnance školy a snažíme se předcházet vyhoření. Podělíme se o naše zkušenosti s přípravou a vedením společných týmových schůzek. Ukážeme, jak přerozdělit kompetence v rámci vedení velkého týmu. Nabídneme nejdůležitější vedoucí dovednosti, které jsou nezbytné pro kvalitní a efektivní vedení týmu lidí. Představíme účinné nástroje pro školení zaměstnanců ve škole.
AI pro ředitele škol – kurzy, workshopy, školitel AI

ONLINE
Simulované rozhovory s umělou inteligencí nabízejí možnost bezpečně procvičit klíčové rozhovory a manažerské situace prostřednictvím simulovaných scénářů. To podporuje rozvoj vedoucích schopností, sebereflexe a efektivní komunikace. Současně kurzy o AI představují její praktické využití ve školním prostředí v souladu s principy reformy kurikula.
VIDEOKURZY:
ONLINE
Termín: kedykoľvek
ÚVOD DO AI
Kurz kombinuje teoretické základy využití umělé inteligence ve vzdělávacím prostředí s konkrétními příklady z praxe učitele. Klade důraz na rozvoj dovedností, které umožňují okamžité a smysluplné využití AI v každodenních úkolech.
AI JAKO OSOBNÍ ASISTENT
Kurz kombinuje základní teoretické znalosti o využití umělé inteligence ve školním prostředí s důrazem na konkrétní pedagogické situace. Praktická část kurzu spočívá v ukázkách reálného využití AI při plánování, hodnocení, administrativě a komunikaci učitelů.
AI TRÉNINGY:
ONLINE
Datum: kdykoli
1. KOMUNIKACE V TÝMU
Tréninkové rozhovory s AI se zaměřují na zlepšení týmové práce, stanovení cílů a vedení konstruktivních rozhovorů s kolegy. Umožňují vám procvičit poskytování zpětné vazby, motivování týmu a řešení nevhodného chování. Posilují důvěru, jasnost a efektivitu ve vztazích v rámci managementu.
2. KOACHING A MENTORING
Scénáře, které vedou k rozvoji koučovacích a mentorských dovedností pro ředitele nebo vedoucí týmů. Zaměřují se na plánování kariérního růstu, podporu změny chování a reflexi výkonu. Pomáhají vést rozvojové rozhovory s respektem a jasným cílem.
3. KOMUNIKACE
S RODIČI
S RODIČI
Balíček školení zaměřených na rozhovory s rodiči – od prvních kontaktů až po řešení obtížných a emocionálně vypjatých situací. Účastníci si vyzkouší aktivní naslouchání, formulování citlivých sdělení a navazování partnerských vztahů. Zároveň posílí své profesionální komunikační dovednosti.
4. SOCIÁLNÍ STYLY
V PRAXI
V PRAXI
Zaměřeno na rozpoznávání a praktické uplatňování typologie osobnosti (sociálních stylů) v managementu a komunikaci. Tréninkové rozhovory s AI pomáhají přizpůsobit styly vedení a motivace konkrétním typům osobnosti. Přispívají k lepšímu vedení týmu a spolupráci v rozmanitém týmu.
5. KRIZOVÉ A CITLIVÉ SITUACE
Simulace rozhovorů v obtížných nebo neobvyklých situacích – například s přehnaně reagujícím rodičem nebo v případě podezření na rizikové chování žáka. Rozvíjejí schopnost zachovat klid, stanovit hranice a řešit konflikty s respektem. Podporují stabilitu vedení.
6. STRATEGICKÉ DISKUSE
Tréninkové konverzace s AI zaměřené na strategické rozhodování – například motivování týmu ke změnám, plánování školních projektů nebo stanovování dlouhodobých cílů. Umožní vám procvičit konverzace, které vedou k odpovědnosti, iniciativě a rozvoji školy. Vhodné pro budování vize.
ONLINE WORKSHOP
Nástroje umělé inteligence pro vedoucí pracovníky škol
Mgr. Miroslava Šáchová
Datum: 20. listopadu 2025 v 10:30
Workshop nabízí přehled nejčastěji používaných nástrojů umělé inteligence, které mohou vedoucí pracovníci škol využít v praxi k zefektivnění řízení školy. Zaměřuje se na konkrétní oblasti, jako je komunikace, plánování, analýza dat, zpětná vazba a tvorba dokumentů. Účastníci se seznámí s nástroji, které jim pomohou ušetřit čas, podpoří rozhodování a posílí strategické vedení školy v souladu s aktuálními trendy ve vzdělávání.
Webináře s ředitelkami

ONLINE
Webináře poskytují prostor pro ředitele škol, aby se podělili o své zkušenosti a názory na klíčová témata v oblasti řízení škol. Účastníci získávají praktická doporučení a konkrétní příklady řešení v oblastech, jako jsou změny, reformy a nové formy hodnocení žáků. Doplňují tak kurzy o reálné zkušenosti ze školního prostředí.
ŘÍZENÍ ZMĚN
V PRAXI (ŠKVP)
Online webinář
PaedDr. Erika Fábiánová
RNDr. Slávka Ropeková
Datum: 11. února 2026
Praktický workshop pro ředitele škol, kteří chtějí iniciovat změnu v každodenním chodu své školy. Zaměříme se na nastavení komunikace, přerozdělení odpovědností v týmu a vedení pohovorů s využitím SMART cílů. Budeme se také věnovat tématu otevřené zpětné vazby a významu fyzického prostředí pro motivaci a spolupráci.
REFORMA
A JEJÍ PRŮBĚH
Online webinář
PaedDr. Erika Fábiánová
RNDr. Slávka Ropeková
Datum: 11. března 2026
Změny v organizaci výuky přinášejí nové výzvy – bloková výuka, mezioborové vztahy a nové formy hodnocení vyžadují intenzivnější týmovou práci. Workshop nabídne nástroje pro koordinaci učitelů, podporu středního managementu a vytváření kultury vzájemného učení. Zaměříme se na roli vedení školy při systematickém zavádění změn.
ZAVEDENÍ FORMATIVNÍHO HODNOCENÍ
Online webinář
Mgr. Martina Raiserová
Datum: 27. března 2026
Webinář nabídne konkrétní pohled na to, jak lze formativní hodnocení začlenit do každodenní výuky. Ukážeme vám, jak pracovat s cíli, zpětnou vazbou a důkazy o pokroku, aby se učení stalo srozumitelným, smysluplným a bezpečným pro každého žáka. Webinář vychází z reálných zkušeností školy, která formativní hodnocení uplatňuje napříč předměty a ročníky.
ŘÍZENÍ ZMĚN V PRAXI (ŠKVP)
Online webinář
PaedDr. Erika Fabiánová,
RNDr. Slávka Ropeková
Datum: 11. února 2026
Praktický workshop pro ředitele škol, kteří chtějí iniciovat změny v každodenním chodu své školy. Zaměříme se na nastavení komunikace, přerozdělení odpovědností v týmu a vedení pohovorů s využitím SMART cílů. Budeme se také zabývat tématem otevřené zpětné vazby a významem fyzického prostředí pro motivaci a spolupráci.
REFORMAA JEJÍ PRŮBĚH
Online webinář
PaedDr. Erika Fabiánová
RNDr. Slávka Ropeková
Datum: 11. března 2026
Změny v organizaci výuky přinášejí nové výzvy – bloková výuka, mezioborové vztahy a nové formy hodnocení vyžadují intenzivnější týmovou práci. Workshop nabídne nástroje pro koordinaci učitelů, podporu středního managementu a vytváření kultury vzájemného učení. Zaměříme se na roli vedení školy při systematickém zavádění změn.
ZAVEDENÍ FORMATIVNÍHO HODNOCENÍ
Online webinář
Mgr. Martina Raiserová
Datum: 27. března 2026
Webinář nabídne konkrétní pohled na to, jak lze formativní hodnocení začlenit do každodenní výuky. Ukážeme vám, jak pracovat s cíli, zpětnou vazbou a důkazy o pokroku, aby se učení stalo srozumitelným, smysluplným a bezpečným pro každého žáka. Webinář vychází z reálných zkušeností školy, která formativní hodnocení uplatňuje napříč předměty a ročníky.
Třídenní závěrečná odborná konference

OSOBNĚ
DATUM: 16.–18. dubna 2026
Třídenní závěrečná odborná konference je vyvrcholením celého programu MBA a poskytuje příležitost k výměně zkušeností, prezentaci výsledků a profesnímu networkingu. Koná se v inspirativním prostředí 4* hotelu s wellness zařízením, které poskytuje ideální podmínky pro soustředěnou práci i relaxaci. Účastníci představí své akční plány vytvořené během studia a získají odbornou zpětnou vazbu a podporu pro jejich realizaci. Konferenci obohatí přednášky a diskuse s předními odborníky z Institutu změn, ASAI – Asociace pro umělou inteligenci na Slovensku, jakož i dalšími respektovanými lídry z oblasti vzdělávání, podnikání a veřejné politiky. Cílem konference je posílit praktický dopad studie a vytvořit prostor pro další rozvoj vedoucích pracovníků škol.

Třídenní závěrečná odborná konference je vyvrcholením celého programu MBA a poskytuje příležitost k výměně zkušeností, prezentaci výsledků a profesnímu networkingu. Koná se v inspirativním prostředí 4* hotelu s wellness zařízením, které poskytuje ideální podmínky pro soustředěnou práci i relaxaci. Účastníci představí své akční plány vytvořené během studia a získají odbornou zpětnou vazbu a podporu pro jejich realizaci. Konferenci obohatí přednášky a diskuse s předními odborníky z Institutu změn, ASAI – Asociace pro umělou inteligenci na Slovensku, jakož i dalšími respektovanými lídry z oblasti vzdělávání, podnikání a veřejné politiky. Cílem konference je posílit praktický dopad studie a vytvořit prostor pro další rozvoj vedoucích pracovníků škol.

20. října 2025
Uzavření přihlášek
23. října 2025
PREZENČNÍ WORKSHOP – Základní nastavení managementu
PREZENČNÍ WORKSHOP – Psychologie managementu
Mgr. Lukáš Bakoš, PhD.
24. října 2025
PREZENČNÍ WORKSHOP – Řízení týmu
Mgr. Tatiana Kizivatová
20. listopadu 2025
ONLINE WEBINÁŘ – Umělá inteligence pro vedoucí pracovníky škol
Mgr. Miroslava Šáchová
10. prosince 2025
ONLINE WORKSHOP – Řízení výkonu
Lukáš Bakoš, PhD.
14. ledna 2026
ONLINE WORKSHOP – Manažerská práce se zpětnou vazbou
Lukáš Bakoš, PhD.
5. února 2026
PREZENČNÍ WORKSHOP – Manažer jako mentor a kouč
PREZENČNÍ WORKSHOP – Manažer jako facilitátor
Lukáš Bakoš, PhD.
6. února 2026
PREZENČNÍ WORKSHOP – Komponenty v souladu s fungováním mozku,
efektivní time management a zpětná vazba
Mgr. Tatiana Kizivatová
11. února 2026
ONLINE WEBINÁŘ – Řízení změn v praxi (ŠkVP)
PaedDr. Erika Fábiánová, RNDr. Slávka Ropeková
11. března 2026
ONLINE WEBINÁŘ – Implementace nového školského vzdělávacího programu jako případová studie
PaedDr. Erika Fábiánová, RNDr. Slávka Ropeková
27. března 2026
ONLINE WEBINÁŘ – Implementace formativního hodnocení
Mgr. Martina Raiserová
16. – 18. dubna 2026
Ukončení studia - Konference

PODMÍNKYSTUDIA
Program je určen především pro vedoucí pracovníky škol – ředitele, zástupce ředitelů a členy vedení škol, kteří si chtějí rozvíjet své manažerské dovednosti. Základním požadavkem je vysokoškolské vzdělání druhého stupně. V odůvodněných případech však můžeme udělit výjimku i uchazečům, kteří absolvovali vysokoškolské studium prvního stupně.
REGISTRACE DO20. října 2025
Registrace do programu je otevřena do 20. října 2025. Máte-li jakékoli dotazy nebo potřebujete další informace, neváhejte nás kontaktovat na adrese mba@edulab.sk.
REGISTRACE DO
20. října 2025
Registrace do programu je otevřena do 20. října 2025. Máte-li jakékoli dotazy nebo potřebujete další informace, neváhejte nás kontaktovat na adrese mba@edulab.sk.
Kontakt
COMFOR STORES a.s.
(dodavatel v ČR)
Nezisková organizace EDULAB
(odborná garance)
AGEMSOFT a.s.
(technický provoz portálu)
(dodavatel v ČR)
Běly Pažoutové 742/1, 624 00 Brno
Česká republika
T +420 515 266 300
E skoly@comfor.cz
Nezisková organizace EDULAB
(odborná garance)
AGEMSOFT a.s.
(technický provoz portálu)
Sledujte nás na sociálních sítích
Write your awesome label here.
Write your awesome label here.
1. MODUL
ZÁKLADNÉ MANAŽÉRSKE NASTAVENIE
23.09.2024 | 14:00 – 16:30
Pochopenie svojich manažérskych/líderských silných stránok aj oblastí, ktoré nás brzdia.
Sebareflexia – práca s obavami / egom... .
Účastníci budú mať možnosť uvedomiť si základnú štruktúru toho, ako riadiť a rozvíjať tím ľudí. Zameriame sa na hlavné manažérske princípy, role manažéra, úskalia manažérskej práce. Prejdeme si jednotlivé odtiene riadenia od direktívneho (hierarchického) až po participatívne (samoriadiace tímy) a účastníci budú mať možnosť pochopiť výhody jednotlivých štýlov a vhodnosť ich využitia v rôznych situáciách.
2. MODUL
MANAŽÉRSKA PSYCHOLÓGIA
21.10.2024 | 14:00 – 16:30
Porozumenie individuálnym rozdielom medzi jednotlivými členmi tímu.
Modul zameraný na pochopenie interperosnálnych odlišností. Účastníci si osvoja jednoduché typologické princípy, ktoré im neskôr pomôžu ako komunikačný základ pre prácu s cieľmi, spätnou väzbou, motiváciou.
Rešpektovaním a prispôsobením komunikácie jednotlivým osobnostným typom v rámci tímu je možné zvyšovať efektivitu a schopnosť spolupracovať. V rámci modulu prevedieme účastníkov dvojdimenzionálnym modelom Social Styles.
Modul zameraný na pochopenie interperosnálnych odlišností. Účastníci si osvoja jednoduché typologické princípy, ktoré im neskôr pomôžu ako komunikačný základ pre prácu s cieľmi, spätnou väzbou, motiváciou.
Rešpektovaním a prispôsobením komunikácie jednotlivým osobnostným typom v rámci tímu je možné zvyšovať efektivitu a schopnosť spolupracovať. V rámci modulu prevedieme účastníkov dvojdimenzionálnym modelom Social Styles.
3. MODUL
RIADENIE VÝKONU -
PRIORITY / SMEROVANIE / CIELE
18.11.2024 | 14:00 – 16:30
Zameriame sa na manažérsku prácu s cieľmi a úlohami. Účastníci dostanú k dispozícii praktické nástroje využiteľné pri prioritizácii, formulovaní a distribuovaní cieľov a úloh. Podchytíme aj základné psychologické princípy toho, ako ľudia reagujú na ciele, úlohy a meranie výkonu. Dôležitou súčasťou workshopu je aj zameranie sa na individuálnu a tímovú efektivitu a motiváciu.
4. MODUL
RADICAL CANDOR + MANAŽÉRSKA PRÁCA SO SPÄTNOU VÄZBOU
16.12.2024 | 14:00 – 16:30
Tvorba otvorenej feedback kultúry vo firme/tíme.
Na workshope sa zameriame na jednej strane na psychologické aspekty poskytovania a prijímania spätnej väzby, na druhej strane na praktické techniky okamžite využiteľné v manažérskej práci – od najjednoduchšej minútovej spätnej väzby až po komplexnú rozvojovú spätnú väzbu na hranici s koučingom.
5. MODUL
MANAŽÉR AKO MENTOR A KOUČ
13.1.2025 | 14:00 – 16:30
Účastníkom poskytneme nástroje okamžite aplikovateľné pri rozvoji ľudí individuálne aj v tímoch. Rozoberieme a vysvetlíme si niekoľko základných koučovacích techník, ktoré sú rýchlo aplikovateľné a zároveň dostatočne účinné. Ambíciou tohto modulu nie je vychovať z účastníkov profesionálnych koučov, ale dať im k dispozícii základné nástroje, ktoré im pomôžu vnášať prvky koučingu a mentoringu do rozvoja a riadenia ľudí.
6. MODUL
MANAŽÉR AKO FACILITÁTOR
3.2.2025 | 14:00 – 16:30
Facilitačné zručnosti a techniky sú pre manažéra základom pri efektívnom vedení tímu a ovládaním týchto techník dokáže manažér zvýšiť produktivitu stretnutí, porád, interakcií. V rámci tohto modulu dáme účastníkom možnosť osvojiť si všetky kľúčové nástroje facilitácie, vedenia stretnutí a riadenia tímových interakcií.






